اول مهر، سالروز ولادت استاد آواز ایران
نوشته شده توسط : gheirati

                                     مزرع سبز فلک دیدم و داس مه  نو                         یادم از کشته خویش آمد و هنگام درو
گفتم ای بخت بخفتیدی و خورشید دمید              گفت با این همه از سابقه نومید نشو

این شعر زیبا از حافظ می تواند یاد آور یکی از زیبا ترین خاطراتی باشد که با صدای استاد آواز ایران ، استاد محمدرضا شجریان در ذهن هایمان داریم.

استاد شجریان در اولین روز از ماه مهر سال 1319 در شهر مشهد چشم به جهان گشود. محمد رضا شجریان به آواز خواندن علاقه زیادی داشت اما پدر وی نیز با این کار او مخالف بود. به همین دلیل ایشان فعالیت های هنری خود را با نام مستعار از دوران دبیرستان آغاز کرد. علاقه به این هنر نیز باعث شد پدر ایشان در سال 1350 نیز راضی به خوانندگی فرزندش شود و از آن پس با نام خود به فعالیت های هنری خود ادامه دهد. پاییز سال 1345 نیز مصادف شد با آغاز کار استاد در رادیو که تا سال 1355 نیز ادامه پیدا کرد اما در سال 1356 به دلیل اعتراض به موسیقی آن زمان رادیو را هم ترک کرد.  

استاد آواز ایران در طی فعالیت هایی که در این سالها انجام داده است توانسته است هنر و فرهنگ ایرانی را به کشور های زیادی نشان دهد. همچنین ایشان در این راه جوایز و مدال های بسیاری  را به نام خود به ثبت رسانده است.

آثار استاد شجریان

استاد شجریان، هنرمند ایرانی دارای تعداد زیادی آلبوم و کنسرت و دیگر فعالیت های هنری می باشد وکمترکسی وجود دارد که با آن ها آشنا نشده باشد. نمی توان در بین آن ها بهترین را مشخص کرد چرا که همه آنها دارای محبوبیت خاصی در بین طرفداران وی می باشند. برخی از این آثار که هر کدام به دلیل حال ‌وهوا و ویژگی‌های موسیقایی خاصی که دارند، منحصربه‌ فرد شده‌اند می توان به آستان جانان، آن که هلاک من همی، عشق داند، ساز خاموش و... اشاره کرد. 





:: برچسب‌ها: استاد شجریان , محمدرضا شجریان , استاد آواز ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: